Az út, ahogy újra lábra állsz...

Az állapot, amiben az addig katasztrófaként megélt bajok hirtelen eltörpülnek, és egyetlen cél lebeg csak előtted - gyógyulni minden áron. Szó szerint is...

Friss topikok

  • kutya_zzr: @xolidcic: Köszönöm Drága - hamarosan érkezik a folytatás ! (2009.05.31. 17:44) Édes kis hazugságok
  • PicúR: Azt hiszem ez pont ide passzol! Büszke vagyok rád és a kitartásodra! "Az ember választja a bet... (2009.05.05. 10:25) Így kezdődött.

Hegylakók

Nincs megjeleníthető elem

Linkblog

Archívum

Így kezdődött.

2009.05.03. 17:33 - kutya_zzr

Fura egy állapot a krónikus betegség.

Már benne vagy, évek - sőt - évtizedek óta, mégis: amíg a fehér köpeny nem mondja, a barátságtalan gép nem sípolja, nem hiszed.

A makacsabbja még akkor se. Én se hittem.

- László, rossz híreim vannak. Önnek az egyik veséje leállt. És a másik is alig negyede/fele mint ideális esetben lenne. A legrosszabb, hogy nincs választása: hamarosan dialízis kezelésre kell járnia. És az sem végleges - már csak a vele járó kötöttség, szenvedés és egészségkárosodás miatt sem. Új szervre lesz szüksége. Az sem egy mézesbödön, de legalább valamiféle megoldás - reméljük.

Még bent maradtam két napot a kórházban, a vesebetegek jellemző tüneteit - lábduzzadás, vizelet hiánya, nehézlégzés stb. - keresték rajtam: mindhiába.

Kicsit megnyugodtam, elvégre savállóból vagyok, ezek meg dilettánsok. Méghogy én vesebeteg...

Azért biztos ami fix, komoly vese-kímélő diétába kezdtem: napi max. 7 dkg hús vagy sajt, kenyér alig, só/bors nulla, rengeteg zöldség nyersen,persze gyümölcsök, és sok folyadék. Rosszabbat nem is tehettem volna, de erről majd később.

Szóval erős voltam, motoroztam, melóztam tovább. Amíg az emlegetett tünetek szép lassan elő nem kerültek rajtam. Előbb jelzés szinten, aztán egyre tolakodóbban.

Végül már egy pihentető alvás, egy hosszabb motoros túra, vagy egy élvezetes aktív szeretkezés is gondot okozott. Már nem csak beteg voltam - innentől TUDTAM is hogy beteg vagyok.

Elkezdődött. Hogy pontosan mi is, azt magam sem tudtam.

És jobb is volt így - ha előre látom mindezt, talán bele sem vágok. Pedig semmi egyéb nem történt: csupán megszenvedtem azért, ami előtte természetes volt.

Az Életemért.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogyulok.blog.hu/api/trackback/id/tr791100631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PicúR · http://pici-r.freeblog.hu/ 2009.05.05. 10:25:33

Azt hiszem ez pont ide passzol!
Büszke vagyok rád és a kitartásodra!


"Az ember választja a betegségeit. (...) Tudod, amikor elfog a herót, amikor az élet minden rezdülésében csupán terhes kihívást látsz, amikor jobban esik keseregve nyavalyogni, irigyen gyűlölködni, mintsem épeszű dolgot cselekedni, amikor feladod önmagadban a harmóniát, betegséget választasz. Azt hiszed, jól elbújtál a terhek elől, téged hagyjanak a francba, elvégre te beteg vagy. És ekkor az is leszel, jönnek sorban a tünetek, és te tényleg átkozottul lepusztulsz, önnönmagadat füstölöd ki a tutinak hitt, helyes kis menedékedből. Szóval, amikor az élet valami kínos helyzetet bűvöl eléd, ne bújj el előle. Nem lehet elbújni. Ne gyűlölettel kezeld, ne koholt "tünetekkel" címkézd fel a bajt. Vállald magadat! S ha a saját szemedbe nézel, meglátod, semmi sem olyan súlyos, amilyennek látszik, a problémák orvosolhatók....."
Vavyan Fable
süti beállítások módosítása